Sunday, August 18, 2019

ශරීර ලක්ෂණ අනුව නාඩි වාක්‍ය කියනහැටි බලංගොඩ නා හිමියෝ විස්තර කරති......(balangoda myethrei deha lakshana vidyawa අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya - ශාස්ත්‍රීය ළිපි)

බලංගොඩ ආනන්ද මෛත‍්‍රිය මහ නා හිමිගේ මෙතෙක් පළ නොවූ ලිපි පෙළ -
අරුම පුදුම නාඩි ග‍්‍රන්ථ
ලොව්තුරා බුදු රජු ආදි මහා පුරුෂයන් හඳුන්වන ලක්ෂණ විස්තර කරන ‘‘මහා පුරුෂ ලක්ෂණ’’ නම් විද්‍යාවක් ඇතැයි දික්සඟියේ අම්බට්ඨ සූත‍්‍රාදී දේශනා පෙළෙහි ද එයට කළ අටුවාහි ද සඳහන් වේ.

එය ගාථා සොළොස් දහසක් පමණ වෙතැයි අම්බට්ඨ සූත‍්‍ර අටුවාහි දැක්වේ.

එහි බුදුරදුන් මතු නොව බුද්ධ මාතෘ, පීතෘ අග‍්‍රශ‍්‍රාවකාදීන් ද හඳුන්වන ලකුණු ඇතැයි කියන ලදී. (සුමංගල විලාසිනි) මෙයටම තුඩුදෙන කියුමෙක් ජාතක අටුවා නිධාන කථා කාණ්ඩයේ සඳහන් වේ.

බුදු කෙනකු පහළ වන්නට අවුරුදු දහසක් ඉදිරියට තිබීයැ දී ශුද්ධාවාසික බ‍්‍රහ්ම රාජයෙකු මිනිස් වෙසින් ලොවපුරා හැවිද ‘‘තව දහස් වසකින් ලොව්තුරා බුදු රජක් හූ පහළ වෙතැ’’ යි ද ‘‘ඔබ දක්නට දන්, පිං කරව්’’ යි ද අඬ ගා කියන බව එහි දැක්වේ.

මේවා අටුවා ඇදුරන්ගේ මතිමාත‍්‍ර හෝ අතිමාත‍්‍ර වර්ණනා යැයි ඉවැතෑ ලියා යුතු හෝ නොතකා හැරිය යුතු හෝ දෑ නොවේ. මෙ බඳු කිසි දැයෙක් වී නම් එයට සාධක බුදුසස්නට බොහෝ පෙරැ සිට එන වෛදික ධර්මයට අයත් ග‍්‍රන්ථවල අංශු මාත‍්‍රයෙන් නමුදු තිබියැ යුතුය.

‘‘අතඃ කාලෞසම්ප‍්‍රවර්ත්තේ, සංමොෂාය සුරද්විෂාම්

බුද්ධ නාම්නා ජනශ‍්‍රැතඃ කී කටේ ෂූඟවිෂ්‍යති.’’

ඉක්බිති කලියුගය පවත්නා කලැ අසුර විනාශය හෙවත් පාප විනාශය පිණිස බුද්ධ නමින් ජනයා අතරැ ප‍්‍රකට උතුමෙක් කීකට ප‍්‍රදේශයේ (ගයායෙහි) ඇති වන්නේ ය, යන මේ කියුම භගවත් පුරාණයෙහි එයි. විෂ්ණු පුරාණාදියෙහිද බුදුරදුන්ගේ පහළවීම ගැන මෙබඳුම කියුම් දක්නා ලැබේ.
අද ඇති භගවත් පුරාණාදි පුරාණ ග‍්‍රන්ථ බුද්ධ කාලයෙන් මෑත භාගයෙහි රචිත වුවද, ඒවා ඒ නමින්ම බොහෝ පෙර පටන් කිසියම් ප‍්‍රාකෘත භාෂා විශේෂයෙකින් මුඛ පරම්පරායෙන් ගෙන ආ ග‍්‍රන්ථයන්ගේ සංස්කෘත පරිවර්තනයෝය.
ඒ බව ඒවායේම දැක්වෙන ‘‘නාරද උවාච, වශිෂ්ඨ උවාච, නාරදර්ශී කීල, වශීෂ්ඨර්ෂි කීල’’ යන ආදී බුදුරදුනට බොහෝ පෙර සිටි ඍෂීන් ගේ අනාවැකි ලෙසින් දැක්වුණ පාඨවලින් හැෙඟ්.
මේ පුරාණ ග‍්‍රන්ථ ද වේදයේ අවයවයෝ - වේදාංගයෝය.
ඉහත සඳහන් කරුණු ‘‘මහා පුරුෂ ලක්ෂණ විද්‍යාව ද ‘බුද්ධ මන්ත‍්‍ර’ නමින් සුදවැසි දෙවියන්, බමුණු වෙසින් හිඳ බමුණනට ඉගැන්වූහ.’’යි ද ‘‘වේදයනට අන්තර්ගත කැරිණෑ’’ යි ද දික්සඟි අටුවා හි සඳහන් වේ.

බෝසතාණන් උපන් පස් දිනෙන් රජගෙට කැඳවුණ බමුණු පඬිවරුන්ගෙන් කෙනෙකු ඔබ ගත ලකුණු බලා ‘‘මොවුන් බුදු හෝ සක්විති හෝ වෙතැ යි ද තව කෙනෙකු බුදුවෙතිමය. ගිහිගෙයි නොරඳතැ’’යි ද කී හයි අටුවාහි එයි.
මෙයින් මහා පුරුෂ විද්‍යාව ද කිසිතැනක මඳ මඳ වෙනස්ව ඔවුන් උගත් නියාවෙක් හැෙඟ්.
මුලදී සුදවැසියන්ගෙන් ද පසුව තව තව දේවාදීන් ගෙන් ද ලැබී පරපුරෙන් පරපුරට මුඛ පාඨයෙන් දරාගෙන එන දැයෙක කල් යෑමේදී කිසි විවිධතා ඇතිවීම අරුම නො වේ.

බුදුරජුන් පිරිනිවී පසු ඔබ පිළිබඳ වූ මහා පුරුෂ විද්‍යා කොටස ක‍්‍රමයෙන් අභාවයට යතැයි ද යට කී අටුවාහි ම සඳහන් වෙයි.
බුදුරජුන් හෝ ඔබ මා පිය ආදීන් හෝ අභාවයට ගිය පසු ඒ ලකුණු පිළිබඳ කථා මුඛපාඨයෙන් දරන්නට කරන වෑයම වැඩකට නැති එකෙකි.
කලූරිය කළවුන් ගේ ජන්මපත‍්‍ර රැක ගැන්මක් බඳු එකෙකි. එ බැවින් එබඳු කොටස් එයින් හැඟවෙන තැනැත්තන්ගේ අභාවයෙන් ක‍්‍රමයෙන් අභාවයට යෑම ස්වභාවයෙකි.
එහෙත් ඒ උතුමන් ගේ යම් යම් විශේෂ චරිතාංගාදිය වූ කලී රැක ගනු විය හැක්ක.
අද ‘‘නාඩි ග‍්‍රන්ථ’’ නමින් ප‍්‍රකට වැ ඇති ලක්ෂ සංඛ්‍යාත ග‍්‍රන්ථ රාශිය මෙහි කී මහ පුරුෂ ලක්ෂණ විද්‍යාවේ ඉතිරි කොටස් යැයි හැෙඟ්.
එකී ලක්ෂණ විද්‍යාවේ දෙතිස් මහා පුරුෂ ලක්ෂණ වලින් හෙබි බුදුරජුන් ගැන පමණක් නොව මහා පුරුෂ ලක්ෂණවලින් එයට ගණනින් අඩු ලකුණු ඇති බුදු මා පියන් ගේ ද අගසව් ආදීන් ගේ ද වග තුග ඇතුළත් වී නම්,

එයට ද ගණනින් අඩු මහා පුරුෂ ලක්ෂණ එකක් හෝ ඇති අයගේත් තොරතුරු ද ඒ සතරෙහි ඇතුළත් නොවූවොත් එය අඩුවෙකි.

එ බැවින් එබඳු සෙසු අය ගේ තොරතුරු ද එහි තිබියැ යුතු ය.

නාඩි ග‍්‍රන්ථ නමින් හැඳින්වෙන පොත් හි ලොව ඉන්නා හැමදෙනාගේම චරිත නොලැබේ.

පින් මහිමයෙන් උසස් වූ සීමා සහිත ගණනක ගේ ම චරිත පමණෙක් ලැබේ.

ජ්‍යොතිෂ ශාස්ත‍්‍රය කෘත යුගයේ මුල් අවධියේ ම ඊශ්වර ප‍්‍රසාදයෙන් මිනිස් ලොවට ලැබිණැ යි ද, නාඩිවාක්‍ය ග‍්‍රන්ථ ත්‍රෙත්තා යුගයේ අවසානයේ දී ලැබිණැ යි ද නාඩි ග‍්‍රන්ථවල ම සඳහන් වේ.

එතැන් සිට ඍෂීන් විසින් ද සිද්ධයන් විසින් ද මුල් නාඩි අනුව තව තවත් ග‍්‍රන්ථ නිපැයුණු බව පෙනේ. දැන් මෙහි දෙනුයේ මේ කී නාඩි ග‍්‍රන්ථ පිළිබඳ තරමෙක හැඳින්වීමෙකි.

අනාවැකි ඇතුළත් මේ ග‍්‍රන්ථ කොටස් දෙකකට බෙදේ. ජන්ම පත‍්‍ර අනුව චරිත විදහා පාන ග‍්‍රන්ථ ද,

ශරීර ලක්ෂණ අනුව පලාපල දක්වන ග‍්‍රන්ථ ද වශයෙනි.

එහි ද ජන්ම පත‍්‍ර අනුව ඵල කියන ග‍්‍රන්ථ ද සායන නිරයන භේදය අනුව දෙගොඩකට බෙදෙයි.

කාක භූජන්ධර මහා වාක්‍යය කාකයර් නාඩිය, සූර්යසංහිතා නාඩිය, කෞමාර නාඩිය, චන්ද්‍ර කලා නාඩිය, කුජ නාඩිය, බුද්ධ නාඩිය, ගුරු නාඩිය, ශුක‍්‍ර නාඩිය, ශනි නාඩිය, සූකර් පෙරිය නාඩිය, කෞශික නාඩිය, සත්‍ය සංහිතා නාඩිය, ධ‍්‍රැව නාඩිය, ස්කන්ධර් නාඩිය, විනායක නාඩිය, භෘගු සංහිතා නාඩිය, නන්දිකේශ්වර නාඩිය, සප්තර්ෂි නාඩිය, රාවණ සංහිතා නාඩිය, අගස්ති වාක්‍යය, පුලස්ති වාක්‍ය ය, කමලමුනි වාක්‍යය යන ආදී වශයෙන් අනාවැකි පවසන ග‍්‍රන්ථයෝ සිය ගණනෙකි.
මදුරාසිය මයිසෝරය මයිරේ, කුට්ටාලම, ති‍්‍රවන්දම, බොම්බාය, ලක්නවු, බාරාණසිය, කුසිනාරා පෙදෙස ආදී බොහෝ තන්හි පැරැණි පොත් ගුල්වල ද යම් යම් පුද්ගලයන් සතුව ද මේ නාඩි ග‍්‍රන්ථ අදත් පවතී.
කලකට පෙර ති‍්‍රවංඩුම්හි රාජකීය පුස්තකාලයෙහි තුබුණු කෝටි ගණනක් නාඩි ග‍්‍රන්ථ එය අයත්ව සිටියවුන් ගේ නොසැලකිල්ලෙන් එයින් ඉවත් වැ විසිරී ගියේ ය.
ජර්මනිය, එංගලන්ත, ඇමෙරිකා යන රටවලට ලක්ෂ ගණනක් මේවා ගෙන යන ලදැයි (Celestial India) නම් පොතේ සඳහන් වේ.
මේවායේ මතු උපදනවුන් පිළිබඳ කථා පමණක් නොව නා නා විධ යන්ත‍්‍ර සූත‍්‍ර නිපැදැවීමේ උපදෙස් ද විවිධ ශිල්ප ශාස්ත‍්‍ර ක‍්‍රම ද දැක්වේ.
කොටින් කියතොත් සංස්කෘත, දෙමළ, තෙළිඟු, කන්නාඩ, මලයාල ආදී භාෂාවලින් නිබද්ධ කෝටි සංඛ්‍යාත මේ ග‍්‍රන්ථ රාශිය ආකරයෙකි.
මදුරාසි මයිසොර් ආදී පෙදෙස් හි මහා පුස්තකාලයන් හි කාකයර් කෞටාර නාඩි ද අගස්ති වාක්‍ය ද ඇත.
භෘගු සංහිතා නාඩිය ලක්නව්හි සරෝජිනීනයිදු මාවතේ පදිංචි පණ්ඩිත පරමේශ්වර බිවේදී බමුණු මහතා වෙත ද රාවණ සංහිතා නාඩිය කුසිනාරාවට මයිල පහළොවක් පමණ ඈත්හි වූ ද්‍රෝරියා දිස්ති‍්‍රක්කයට අයත් රාජපාකර් ගමෙහි පදිංචි ගුරුවාලියා නම් කෙනකු ළඟ ද තුබුණා දුටුමි.
චන්ද්‍ර නාඩිය මදුරාසියේ (Oriental Manuscript Library) නමින් ප‍්‍රසිද්ධ පොත් ගුලේ තිබේ.
එහෙත් තැන තැන කොළ දිරා ගොස් ඇත. ශුක‍්‍ර නාඩිය මුද්‍රිතව ඇත ද අසම්පූර්ණය. සප්තර්ෂි නාඩිය මදුරාසි ආණ්ඩුව මගින් සම්පූර්ණයෙන් මුද්‍රිතව ඇත. දේට කේරලය හෙවත් චන්ද්‍ර කලා නාඩිය මෙයින් වර්ෂ 18 කට පමණ පෙර මුද්‍රාපිත වෙමින් තිබිණ. එහි වැඩ නිම වී දැයි නො දනිමු.

උඩ කී නාඩි ග‍්‍රන්ථ අතුරෙන් කුජ, බුධ, ගුරු ආදී ග‍්‍රහ නාම වලින් හැඳින්වුණු නාඩි කිහිපයෙක් නාම මාත‍්‍රාව ශිෂ්ටය.
මේ නාඩි ග‍්‍රන්ථ අතුරෙහි කාකභූජන්ධර කෞමාර ධ‍්‍රැව ආදී වැඩියක් නාඩි ග‍්‍රන්ථ නිරයණ ක‍්‍රමය අසුව ගියේ ය.
ධ‍්‍රැව නාඩි ආදී කිහිප දෙනෙක් සාධන ක‍්‍රමානුගතයෝ ය.
නිරයණ ක‍්‍රමය අනුව කියන ඵල සියයටත් ම හරි යන අතර, සායන ක‍්‍රමය අනුව කියන ඵල තුන්සියයකට හතක් වැරැදි යතැ යි කියත්,
ශුක‍්‍ර භෘගු සංහිතා රාවණ සංහිතා ආදී සමහර නාඩි ග‍්‍රන්ථ සකු බසින් ද කාකයර් කෞමාර ආදී බොහෝ නාඩි ග‍්‍රන්ථ දෙමළ, තෙළිඟු, කන්නාඩි ආදී ද්‍රවිඩ ගණයට අයත් භාෂා වලින් ද රචිත හ.
මේ නාඩි ග‍්‍රන්ථවල කර්තෘවරයන් ගැන ද යමක් කිය යුතු ය. කාකභුජන්ධර නාඩිය කාකයර් නමින් ප‍්‍රකටක ව සිටි මහ බලවත් සිද්ධයෝගියකු ගේ කෘතියෙකි.
මෙය කලියුගාරම්භ සමයේ රැසැයුණෙකි. එ යෝගියා ම කලියුග වර්ෂ 3000 දී එනම් මෙයින් වර්ෂ 2080 වකට පමණ පෙර දී යළිත් මිනිස් වැ ඉපිද ගත වූ දෑ පිළිබඳ අනවශ්‍ය කොටස් අත්හැර එය සකස් කළැ යි ඒ නඩි ග‍්‍රන්ථයේ ම සඳහන් වේ.
මෙහි දී විශේෂයෙන් කිය යුත්තෙක් ඇත. ඒ ග‍්‍රන්ථය අනුව කලියුගය ඇරැඹුණේ කි‍්‍රස්තු පූර්ව 3102 වන වර්ෂයේ පෙබරවාරි මස 17, 18 යන දෙදින අතර ? මධ්‍යම භාගයේ ය. මෙයින් වර්ෂ 5080 වකට පෙර ය.
කාකභුජන්ධර වාක්‍යයේ සෙසු නාඩි ග‍්‍රන්ථ වල නැති විශේෂ කොටස් ගණනාවෙක් ඇත. එහි මහා වාක්‍යය විශාල එකෙකි.

සම්පූර්ණ බුද්ධ චරිතය එහි විස්තරයෙන් අඩංගු ය.
එය අයත් ව සිටි පණ්ඩිත තංගවේලූ මහතා ගෙන් එය ගැන විමැසුමු. එය පුස්කොළ පොතින් පිටපත් කොට ලියන්නටත් ඉංගිලිසියට නඟන්නටත් තුන් මසක් පමණ ගත විය හැකියැ යි ද ඒ සඳහා රුපියල් තුන් දහසක් ගෙවුවොත් එය කරත හැක්කැ යි ද හේ කී ය.
කාකභුජන්ධර වාක්‍යවල සංක්ෂේපය කාකයර් නාඩි නමින් හැඳින් වේ.
මෙහි ප‍්‍රථම කාණ්ඩයේ ජීවිතාන්තය දක්වා සාමාන්‍ය තොරතුරු ද කේන්ද්‍රය ද, දෙවෙනි කාණ්ඩයේ වර්ෂ 2 1/2 න් 2 1/2 ට තරමක ජීවිත විස්තර ය ද දැක්වේ.
කේන්ද්‍රයේ රාශි දොළස අනුව කාණ්ඩ දොළොසකි. එහි පස්වෙනි භාවයේ දූ පුතුන් ගේ ගණන ද ඔවුන් ගේ නම් ද, පැවිද්දකුගේ කේන්ද්‍රයෙක නම් ඔහුට ඇති වන ශිෂ්‍යයන් ගේ නම් හා චරිතය ද සැකෙවින් දැක්වේ.
දසවන භාව කොටසේ කේන්ද්‍ර හිමියා ගේ රැකියාව හා දිවිහිමි කොට මාසික ආදායම් ප‍්‍රමාණය ද විස්තර කොට දැක්වේ.

සත්වන භාවය පිළිබඳ කාංඩයෙහි ඔහුගේ භාර්යාවගේ නම, ගතිගුණ ද, අනියම් බිරියක ඇතොත් ඇය ගේ නම් ගම් ද දැක්වේ. මෙසේ භාව දොළොසට අයත් කාණ්ඩවල ඒවාට අයත් විස්තර විභාග තත්ත්වාකාරයෙන් දක්වා ඇත.
කාකයර් නාඩියට අයත් ප‍්‍රත්යේක කාංඩ (තනි කංඩම්) නම් වාක්‍ය කොටසෙක් ද ඇත.
මොන ම ප‍්‍රශ්නයක් වුව ද සිතා තමා ගේ කේන්ද්‍රය දුන් විට, එය නාඩි ශාස්ත‍්‍රඥයා තමා ළඟ තිබෙන ප‍්‍රත්‍යෙක කාණ්ඩය හා සසඳා බලා එහි ඒ කේන්ද්‍රය සොයා ගත් කෙණෙහි ම
‘‘ඔබේ නම, ඔබ මා පියන් ගේ නම් මෙසේ මෙසේ ය, ඔබ සිතු දෑ මෙය ය, ඔබ සිතුයේ මේ නම් තැනැත්තා ගැන යැ’’යි හෙතෙම කියයි.
ඉන්පසු ප‍්‍රශ්නයකට එහි සඳහන් උත්තරය ලියා දෙයි. ඉතිහාසය නවීන විද්‍යා ආදී කවර විෂයයක් ගැන ප‍්‍රශ්නයක් සිතුවත් එයට කෙළින් ම උත්තර ලැබේ. දිය යුත්තේ දීර්ඝ විස්තරයක් වී නම්,
‘‘මෙය අසෝ ගත්කතුහු රැසැ යු අසෝ නම් පොතෙහි අසෝ පිටෙහි දක්වා ඇතැ’’යි උත්තරය ලැබේ.
(මෙය අසවල් ගත් කතුවරයා විසින් රචනා කර ඇති අසවල් පොතෙහි අසවල් පිටුවේ දක්වා ඇත.)
අද යුරෝපා, ඇමැරිකා රටවල මුද්‍රිත වැ පවත්නා පොත්වල නම් ද ඇති ලෙස ම ඒ උත්තරවල ඇතුළත් වේ.
මේවා ලබා ගත් කවරකු වුව ද ‘‘මේ නම් අනාගතය පැහැදිලිව දක්ටනා පුදුම ගැඹුරු නුවණ ඇත්තවුන් විසින් පැවැසුණුදැ’’ යැයි සිතත් මය, සැක නො කරති.

මනෝමය ප‍්‍රශ්න මඟින් අපි සංක්ෂිප්ත බුද්ධ චරිතය ද, ජේසු චරිත ය ද ලදමු. බුද්ධ ජන්ම වර්ෂය ද බුද්ධ පරිනිර්වාණ වර්ෂය ද හෙළදිවැ ථෙරවාද පොත් හි එන සැටි ම ය. ශූක සංහිතා නාඩිය පරමේශ්වරිය විසින් ශුක ඍෂිහට දෙන ලදැ යි මෙහි මුල් සිලොවින් දැක්වෙයි.
මෙහි පරාශර වරාමිහිර ආදීන් ගේ කෘතිවලැ නො ලැබෙන විශේෂඥ ග‍්‍රහයෝග දක්නා ලැබේ. ශුක මහර්ෂිහු මෙය සිය සිසු මාර්කණ්ඬේයයාට ඉගැන්වූහ. මෙය ය සිදුවූයේ ද්රාපරයුගයේ දී ය.
මේ කාලයේදීම ශී‍්‍ර කෘෂ්ණයන් ද සහදේවයාට නාඩි වාක්‍ය ඉගැන් වූ බව ද ඒ පොත් හි සඳහන් වේ.
සූර්යය සංහිතා නාඩිය කර්දම භෘගු ප‍්‍රහ්ලාද බලි ජනක යන ඍෂිවරුන් ගේ සංවාදයෙකි. මේ ඍෂි සභාවේ සභාපති වූයේ හිරු මඬලට අධිගෘහිත සූර්ය නම් දෙව් පුතෙකි. එහෙයින් එයට සූර්ය නාඩි නමින් එ තැන් සිට බැවහරය විය.
කෙනකු ගේ පූර්ව ජන්මයේ තොරතුරු ද එය අනුව මේ ජන්මයේ විඳුනා සැප දුක් ද මෙහි දැක්වේ. මතු ජන්මය සාර්ථක කැරැ ගන්නා සැටි ද ලබත හැකි මතු අත් බව ද සැකෙවින් සඳහන් වේ.
කලියුගාරම්භයේ මහා සිද්ධයෝ අටොළොස් දෙනෙක් නාඩි ග‍්‍රන්ථ රැසක් නිපැයූහ. ඔවුන් කලකට පසු මේ ඝන ශරීරය අත් හැර සියුම් සිරුරෙකින් මිනිස් ලොව ම මිනිස්නට සෙත් සදමින් වෙසෙතැ යි ඒ සමහර නාඩි ග‍්‍රන්ථයෙක පැවැසේ.
තියෝසොෆි පරම විඥානවාදීහු ද මෙසේ ම සියුම් සිරුරින් ලොවැ වෙසෙමින් ලෝකාර්ථයෙහි යෙදුණු කුථුමි, මෝරිය, ජ්ටාලාකුල, රකොක්සි ආදී සිද්ධයන් සමූහයක් ඇතැයි කියත් ඔවුන් ‘‘මහාත්මා’’ (මාස්ටර්වරු) නමින් හඳුන්වති.
උඩ දැක්වුණු පරිදි කලියුගාරම්භයේ සිටි සිද්ධයන් ගෙන මහ බලවතෙක් පෝගර් (භෝග) නමින් හැඳින්වේ.
බොහෝ පෙර ඝන ශරීරය හැරු දැමූ (කලූරිය කළ) මේ සිද්ධයා අද ද දකුණු ඉන්දියාවේ පලනි නම් නගරයේ පිහිටි ප‍්‍රසිද්ධ ස්කන්ධ කුමාර දේවාලයයෙහි කඳ කුමරුට ආවතේව කරමින් වෙසෙතැ යි එහි වූ නාඩි ග‍්‍රන්ථයෙක පැවැසෙයි.
පලනි දෙවොලෙහි පොත්ගුලේ ‘‘පෝගර් සත් දහස’’ යන අරුත ඇති නමෙකින් හැඳින්වෙන ද්‍රවිඩ භාෂාමය මහා නාඩි ග‍්‍රන්ථයෙක් ඇත.
එහි ජ්‍යොතිෂ් ශාස්ත‍්‍රය පිළිබඳ වූ ද යන්ත‍්‍ර මන්ත‍්‍රාදී ගුප්ත විද්‍යාංශ පිළිබඳ වූ ද බොහෝ වැදගත් උපදේශ ඇතුළත් ය.
මේ ග‍්‍රන්ථය කියැවූ කේ. වී. වෙන්කට රාමන් නම් මහතා මේ පොතේ දැක්වෙන පුදුම පුවතක් බැංගලෝර් හි පළ වන "Astrological Magazine" නම් සඟරාවේ 47 වැනි කාණ්ඩයේ එක් කලාපයෙක කලකට පෙර පළ කැරැවී ය. එය සැකෙවින් මෙසේ ය.

‘‘බොහෝ පෙර කලියුගයෙහි මුල් අවධියෙහි පෝගර් ප‍්‍රමුඛ සිද්ධ පිරිස අද ප‍්‍රංශ, ඉතාලි, ජර්මන්, එංගලන්ත යන ආදී නම් වලින් හැඳින්වෙන යුරෝපයට අයත් රටවල ගැවැසුණහ.

අද විද්‍යා අතිනුත් සභ්‍යත්වය අතිනුත් ඒ රටවල් යම් දියුණුවක් ලබා ඇත් ද ඒ සියලූ දියුණුවට මුල පිරූහ. මඟ පෑදූහ.

ඔවුන් අතුරෙන් එංගලන්තයට ගිය පෝගර් නම් සිද්ධයා එහි කඳ කුමරුන් සඳහා මහ දෙවොලක් ඇති කෙළේය.

එය පිහිටි පෙදෙස එදා ‘‘ස්කන්ධ පූරි’’ නමින් වැහැරැවිණ. කල් යෑමෙන් ඒ නම ම පෙරැළි එය ම කැන්ටබරි (Canterbury) නමින් හැඳින්විණ.

එක්තරා අයිරිශ් ගත් කතුවරයෙක් තමා කළ පොතෙක අද ශාන්ත පාවුලූ මහා දෙවොල (St' Paul's Cathedral) ඇති තැන වර්ෂ 2,500 කට පෙර එනම් ජේසුතුමන් පහළ වන්නටත් අවුරුදු පන්සියයකට තරම් පෙර අන් කිසි සමයකට අයත් මහ දෙවොලක් තිබිණැයි සඳහන් කෙරෙයි.
මේ උඩ නම් සඳහන් දේව ස්ථානය ස්කන්ධ කුමර දෙවියන් ඇදැ හූ සිද්ධයකු ගේ සමාධිය පිහිටි තැන යැ යි එක් හින්දු ස්වාමිවරයෙක් කියයි.
දෙවෙනි ලෝක යුද්ධ සමයෙහි හිට්ලර් එංගලන්තයට ගොඩ බස්නට හැම සැටියෙන්ම පිළියෙළ වී සැරැසුණ ද එය ව්‍යර්ථ වූයේ යථෝක්ත සිද්ධයා ගේ බැල්ම නිසා යැයි ද හේ කියයි.
පලනි නුවරැ කඳ කුමර දෙවොලෙහි පොත් ගුලෙහි ඇතැයි යට කී ග‍්‍රන්ථයෙහි ම ජේසුතුමන් ළපැටි වියෙහි භාරතයට ආහ යි ද, පසු ව හිමාලය පෙදෙසෙහි යෝගීනට එක් වැකලක් ම යෝග වැඩූහ’ යි ද තිස් වන වයසේ සිය ජන්ම භූමියට වැඩිය හ’ ද සඳහන් ව ඇත.
මෙතෙක් කරුණු දැක්වූයේ පෝගර් නාඩිය ගැන ය. මෙය කාකයර් නාඩිය සේ ම අංග සම්පූර්ණ එකෙකි.
පරාශර සංහිතාවේ දශාක‍්‍රම දෙසාළිසක් දැක් වී ඇති ද, මේ කලියුගයට ගැළපෙනුයේ උඩුදශා ක‍්‍රමය පමණ යැ යි ශුක‍්‍ර නාඩිය පවසයි. ශී‍්‍ර රාම නාඩිය භීම කවි නම් ඇදුරක්හු රැසැ යූ කුඩා ගතෙකි. ඒ ඒ භාවයෙහි ග‍්‍රහයන් සිටීමෙන් ලැබෙන ඵල මෙහි දැක්වේ.
අන් ජ්‍යොතිෂ ග‍්‍රන්ථවලැ නැති විශේෂ ග‍්‍රහයෝග රාශියක් මෙහි සඳහන් වෙයි.

සූර්ය සංහිතා (හාස්කර) නාඩිය බොම්බායේ ජායාශාස්ත‍්‍රි නමින් ප‍්‍රසිද්ධ බමුණු පඬිවරයා වෙත තිබේ. එහි ගොස් සිය නම් ගම් වතගොත රැකියා ආදී ජීවිත විස්තර ලබා ගත්තෝ මවිත වෙති.
භෘගු නාඩියේ කර්තෘ බොහෝ පෙරැ සිටි භෘගු නම් ඍෂිවරයෙකි. මෙහි රාශියක් අංශ එක්සිය පනසකට බෙදෙයි.
ලබන සතියට......
බදුල්ලේ මෛතී‍්‍ර රත්නායක
divaina
================================================
උපුටා ගැනීම් සහිතයි ....!!! 
දයාබර පාථක සහෘදයිනි ඔබ මෙම වෙබ් අඩවිය හා පළකෙරෙන ළිපි පිළිඹඳව සෑහීමකට පත්වේනම්  like කිරීමෙන් හා share කිරීමෙන් මිතුරන් අතරේ බෙදාහැරීමට කාරුණික වන්න...ඔබගේ වටිනා අදහස් දැක්වීමද (''Comment'') අගය කොට සළකමි...ස්තුතියි....
අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya

No comments:

Post a Comment