Thursday, December 6, 2018

භූත විද්‍යාව වළපල්ලට යයිද? (butha vidya manthara අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya - ශාස්ත්‍රීය ළිපි)

ග්‍රහ අපල සඳහා යන්ත්‍ර පැලඳවීම ලෙඩ රෝග සුව කිරීම සඳහා ශාන්ති කර්ම කිරීම යé භූත ප්‍රේත දොaෂ ඉවත්කිරීම, හදි හූනියම් දොaෂ ඉවත් කිරීම, ගෙවල් දොරවල් ආරéd කිරීම, භෛරව පූජා පැවැත්වීම, රාජ වශී යන්ත්‍ර පැලඳවීම, ව්‍යාපාර දියුණුවට වැඩ කටයුතු කිරීම, ආදී හොඳ වැඩද, වශී ගුරුකම්, පවුල් කඩා කප්පල් කිරීම් ආදී වැඩද, හූනියම් කිරීම් ආදී නොකළ යුතු වැඩ ආදී එකී නොකී සියලු යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ගුරුකම් අඩංගු විද්‍යාව පොදුවේ භූත විද්‍යාව නමින් හදුන්වයි.

 භූත විද්‍යාව යනු අෂ්aටාංග ආයුර්වේදයේ එන අංග 8න් එක්‌ අංගයකි.

 1. ශෛලමය තන්ත්‍රය 2. ශාලාක්‍ය තන්ත්‍රය

 3. කාය චිකිත්සාව 4. භූත විද්‍යාව

 5. කෞමර තන්ත්‍රය 6. අගධ තන්ත්‍රය

 7. රසායන තන්ත්‍රය 8. වාජීකරණ තන්ත්‍රය

 නම් එම අංග 8 වේ.

 භූත විද්‍යාව අංග අටකට කොටස්‌ කරයි.

 1. වශී කර්මය - සිත දිනා ගැනීම, ඉණා කර ගැනීම, නඩු දිනීම

 2. ආකර්ශන කර්මය - පැන ගියවුන් ගෙන්වීම, ජනයා ඇද ගැනීම, යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ගුරුකම් සඳහා දිෂ්ඨි කිරීම, වෙළ හෙළ¹ම් දියුණුq කිරීම, අස්‌වැන්න වැඩි කිරීම

 3. මෝහන කර්මය - මුලා කිරීම, රැවටීම, සැඟවීම, ඇස්‌බැන්දුම්

 4. ස්‌තම්භ කර්මය - තද කිරීම, බන්ධන කිරීම, ගිනි පෑගීම (අග්නි ස්‌තම්භනය) ජල යට හුස්‌ම අල්ලා සිටීම (ජලස්‌තම්භනය) වෙඩි හිර කිරීම 

 5. ශාන්ති කර්මය - ලෙඩ සුවපත් කිරීම, යé භූත දොaෂ පිසාචාදී අමනුෂ්‍යයන්ගෙන් පැමිණෙන උපද්‍රව, ග්‍රහ දොaෂ, බාලගිරිදොaෂ, ඇස්‌ වහ කටවහ දොaෂ, වින දොaෂ දුරුකිරීම, යාග හෝම බලි තොවිල්

 6. විද්වේෂණ කර්මය - වෙන්කිරීම, බේද බින්න කිරීම, වෛරකරවීම, අනුන්ගේ කටයුතු කඩාකප්පල් කිරීම.

 7. උච්චාටන කර්මය - පලවා හැරීම, වින ආපිට කැපීම, ගෙවල් ආරéd කිරීම, සර්පයන් පැන්නීම, අංජනම් ඇරීම

 8. මාරන කර්මය - දුෂ්ටයන් වැනසීම, කොඩි වින කිරීම, අංග භූමි පාළු කිරීම

 (අංග අට හා එම අංග අටෙන් කරන ක්‍රියා මෙසේ වේ.)

 අෂ්ටාංග ආයුර්වේදය ඉගෙන ගන්නා සිසුන්ට භූත විද්‍යා විෂය අනිවාර්ය වේ. ඒ මන්ද වා පිත් සෙම් කිපීම සඳහා දෙහි කැපීම, රවි, සඳු කුජ, බුද, ගුරු, කිවි, ශනි ආදී නවග්‍රහයින් ගෙන්a පැමිණෙන රෝග දොaෂ සඳහා යන්ත්‍ර පැලඳීම හා වත් පිළිවෙත් කිරීම, මළ යé ප්‍රේතයන්ගෙන් වන්නාවූ රෝග දෝෂ ඉවත් කිරීම, හදි හූනියම් නිසාවෙන් වන රෝග දොaෂ දුරුකිරීමද, අට අනූවක්‌ රෝග, නව අනූවක්‌ ව්‍යාධි, කල් කර්ම, අකල් කර්ම, 203 අතුරු අන්තරා, ඇස්‌ වහ, කටවහ, සන්නි රෝග, ආදී රෝග දොaෂ සඳහා ප්‍රතිකර්මය ඇත්තේ භූත විද්‍යාවේ නිසාය.

 එය පොදුවේ දෛව ව්‍යාහස්‌ය චිකිත්සාව නමින් හඳුන්වයි.

 ශාන්ති කර්මයේ තොවිල් ප්‍රධාන කොටස්‌ 3ට බෙදයි.

 1. දේව ශාන්ති කර්ම - දෙවියන් ප්‍රධාන දෙවොල් මඩුගම්මඩු ආදිය

 2. යකුන් තොවිල් - යකුන් ප්‍රධාන පිදවිලිදීම, දරහැව දීම, දැපීම, හූනියන් කැපීම, යéයින් බැඳීම, සන්නි යකුම, මහ සොහොන් සමයම ආදිය

 3. ග්‍රහ ශාන්ති කර්ම - නවග්‍රහයින් ප්‍රධාන ග්‍රහ ශාන්තිකර්ම හා බලි ආදිය

 කරුමය වන්නේ දේශීය වෛද්‍ය අමාත්‍යාංශය යටතේ ඇති දේශීය වෛද්‍ය වරුනටද මෙය හරි හැටි ඉගැනීමක්‌ නොකිරීමය. මා මේ සඳහා අදාල බලධාරීන්ගෙන් ප්‍රශ්න කරන්නේ අංග 8 කින් සමන්විත අෂ්aටාංග ආයුර්වේදයේ එක්‌ අංගයක්‌ අතපසු කරන්නේ මන්ද කියාය.

 ç ලංකාවේ සිටින අපට පිට රට්‌ටුන්ගේ දේ බොහොම ඉහළින් උගන්වයි. ඒවා අපේ රටට සංස්‌කෘතියට ගැලපෙනවාද වත් හොයන්නේ නැත. නමුත් අපිටම ආවේනික අපේම සංස්‌කෘතියට ගැලපෙන අපේ දේශීය ඥනය අපේ දරුවනට නොදෙන්නේ මන්ද?

 අප රටේ අනාදිමත් කාලයක සිටම අපටම ආවේනික සංස්‌කෘතික අංග සිරිත් විරිත් පැවතුනි. සිංහල අලුත් අවුරුද්දට රටේම සියලු දෙනා එකම වෙලාවක චාරිත්‍ර සිදු කරයි. නැකතට එකම වෙලාවකට ආහාර අනුභව කරන ජාතියකට සිටින්නේ ç ලාංකිකයන් පමණකි. එය අපට මහත් ආඩම්බරයකි.

 අප රටේ දරුවකු මවුකුසින් බිහිවුණ දා සිටම චාරිත්‍ර සමග බැඳී පවතියි. ළමයා උපන් හැටියම හඳහන හදයි, එයට ගැලපෙන සුභ නමක්‌ තෝරයි, නැකතට කෙස්‌ කපයි, නැකතට රන් කිරි කට ගායි, නැකතට ඉඳුල් කට ගායි, ගැහැනුq දරුවන් නම් නැකතට කන්විදීම සිදු කරයි, මල්වර වූ විට සියලු චාරිත්‍ර නැකැත්වලට සිදුකරයි, ඇස්‌ වහ කට වහ වතුර මතුරයි, ග්‍රහ අපල සඳහා යන්ත්‍ර බැඳීම ආදී නොයෙක්‌ පුද පූජා සිදු කරයි. නොයෙක්‌ කාරණා සඳහා භාර හාර සිදු කරයි. විවාහ වීම සඳහා පොරොන්දම් ගලපයි. නැකැත් බලයි. අප මිය යැමෙන් පසුවද නැකැත්වලට ඒ කටයුතු සිදුකරන අවස්‌ථා ඇත. මේ දේවල් සිදුකරගැනීමට ඉතා දියුණු විද්‍යාවක්‌ අපට තිබී ඇත.
 
 කලු හමක්‌ ඇති සුදු මනසක්‌ ඇති බටහිරට කත් අදින ගැත්තන් සුලු පිරිසක්‌ මේවා බොරු යෑයි ප්‍රකාශ කරති. ඔවුන් බටහිර මතවාද මෙරටේ පතුරවමින් සුද්දන්ගේ කොන්ත්‍රාත්කරුවන් වේ. බටහිර විද්‍යාවට පදනම් වී ඇත්තේ ප්‍රැන්සිස්‌ බ්‍රේකන්a කියන පරිදි පරීéණ, නිරීéණ, නිගමන මතය. මම අහනව බටහිරට කත් අදින අපේ ගැත්තන්ගෙන් අපේ දේශීය ඥණය බොරුයි කියන්න කරපු පරීéණ, නිරීéණ, නිගමනය මොකක්‌ද කියලා.

 නමුත් බටහිරත්a අද නොපෙනෙන බලවේග හා දේශීය ඥනය පිsළිsගෙන තියෙනවා. නමුත් ගැත්තන් ඔවුන්ගේ කොන්ත්‍රාත්තුව තවත් සිදුකරයි. ඔවුන්ගේ බලාපොරොත්තුව අප රටේ සිරිත් විරිත් සංස්‌කෘතිය හැඳි ගා දැමීමය.

 ඒ කියන්නෙ අපි රෙදි ඇන්දා තවත් මොනවාද කතා. මම බලධාරීන්ගෙන් ප්‍රශ්න කරනවා මොකක්‌ද සංස්‌කෘතික අමාත්‍යාංශය කියන්නේ, මොකක්‌ද දේශීය වෛද්‍ය අමාත්‍යාංශය කියන්නේ. ඇයි රජය මේ ගැන සොයා බලන්නේ නැත්තෙ, ඇයි මේවා උගන්වන්න විශ්ව විද්‍යාල බිහි කරවන්නෙ නැත්තෙ.

 කෝ භූත විද්‍යාව, කෝ දේශීය වෙදකම, කෝ දේශීය සටන් ක්‍රම, කෝ අපේ සර්ප වෙදකම, කෝ දේශීය ගොවිතැන, කෝ දේශීය වාරි තාéණය, අපේ රටේ වැව්අමුණු දාගැබ් හැදුවේ සුද්දො ඇවිත්ද? තව අවුරුදු 50 ක්‌ පමණ ගතවන විට අපේ අනාගත පරපුරට අපේ දේ කියා පෙන්වන්න දෙයක්‌ නැත. පෙන්වන්න වන්නේ අනුන්ගෙන් එකතු කරගත් අපට නොගැලපෙන දැනුමකි.

 රාවනා රජු ගුවන් යානා සාදා ඒවායින් ගොස්‌ තවත් රටවල පාලන කළේය. දැන් අපි පිටරටින් ගුවන් යානා ගෙන්වයි. පෙර රජ දවසේ පෙරදිග ධාන්‍යාගාරය විය. අපේ ආහාර පිට රටට යෑව්ව. දැන් අපි හාල් රටින් ගෙන්වයි. දැඩි මුණ්‌ඩ දෙවියන් දේවාලය කිරීම සඳහා බංගලාදේශය, මැලේසියාව වැනි රටවලින් සෙනග ගෙනාවා. දැන් අපි ඒ රටවල රස්‌සාවට යයි. තොටමුණේ ç රාහුල හිමියන්ගේ කාලයේ අපේ ශිල්ප ඉගෙනීමට තොටගමුවේ විජයභා පිරිවෙනට ඉංදියාවෙන් පවා සිසුන් පැමිණ ඇත. අද අප ඉගෙනීමට පිටරට යයි. එයින් අපට පෙනී යන්නේ අපේ දේශීය ඥනය යොදා නොගැනීම නිසා අපේ රට ආපස්‌සට තල්ලු වී ඇති බවයි. දැන්වත් අපි එකතුව නැගීටීම මගින් මෙය පුළුවන් තරමකට ගොඩ නගා ගත හැක.

 දේශීය වෛද්‍ය විද්‍යාව උගත් වෙද මහතුන් තමන්ගෙ දැනුම අනිත් අයට දී උගත් පිරිසක්‌ බිහි කරන්න.

 යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ගුරුකම් හොර රහසේ භාවිත නොකර අනිකාට උගන්වන්න. දේශීය ගොවිතැන දේශීය සටන් කලාව ඇතුළුව අපගේ සියලුම දේශීය ඥනය ලබාදීමට එම ඥනය ඇති අය පෙළ ගැසෙත්වා.

 ප්‍රධාන කරුණ වන්නේ මෙම සියලු ඥනය ලබාදීමට ඒ හා සුදුසු පුද්ගලයන් විය යුතුය. එය තෝරා බේරා උගැන්වීම කළ යුතුයි.

 රට පාලනය කරන බලධාරීන් මෙයට සාධාරණයක්‌ කර අපගේ දේශීය ඥනය ඉදිරියට ගෙන ඒමට කටයුතු කරන සේක්‌වා.

 පාරම්පරික ගුප්ත ශාස්‌ත්‍ර, යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ශාන්ති කර්ම උපදේශක
 රොෂාන් චානක තිසේරා
 දොඹවල, උඩුගම්පොල. 071-6366175
divaina
.....................................................................
උපුටා ගැනීම් සහිතයි .... දයාබර පාථක සහෘදයිනි ඔබ මෙම වෙබ් අඩවිය හා පළකෙරෙන ළිපි පිළිඹඳව සෑහීමකට පත්වේනම්  like කිරීමෙන් හා share කිරීමෙන් මිතුරන් අතරේ බෙදාහැරීමට කාරුණික වන්න...ඔබගේ වටිනා අදහස් දැක්වීමද (''Comment'') අගය කොට සළකමි...ස්තුතියි....
අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya 

No comments:

Post a Comment