Wednesday, August 29, 2018

හාස්කමින් බැබළුණ නාග මාණික්‍ය උස්සන්න ආපු හොරා පොලිස් ප්‍රේම දඩයම.... (kobra gem අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya - haskam)

"මම මේ බෝලේ කිරි වීදුරුවකට දැම්මා. පුදුමයි කිරි වීදුරුව නිල් පාට වුණා. මට හිතාගන්න බැරි වුණා මොකද්ද මේ වෙන්න යන්නේ කියල. මට මෙහෙම කරලා බලන්න කිව්වේ පූජකයෙක්. මට ලැබුණු බෝලේ පිළිබඳ මම හීනෙන් දැකපු දේවල සත්‍යක් තියෙනවා කියලා දැන ගත්තේ මේ වැඩෙන් තමයි."

ඒ බිංගිරිය තල්ගහපිටිය ප්‍රදේශයේදී මට හමුවූ ආර්.එම්. ලක්මාල්. තිස්තුන් හැවිරිදි ලක්මාල්ට "නාග මාණික්‍යයක්" ලැබුණු පුවත හා ඉන් පසු සිදුවීම පිළිබඳ මේ දිනවල රටේ කා අතරත් කතා බහට ලක්වන ප්‍රධාන මාතෘකාවක් බවට පත් වී තිබේ. ඒක ඇත්තම නාග මාණික්‍යයක්. ඒකනේ ලක්මාල් බේරුණේ. නැත්නම් පිස්තෝල අරන් ඇවිත් නිකම් යනවද?... බලපු හැමෝම මිලක් නියම කරලා තියෙනවා. මෙවැනි කතා පසුගිය දින කීපයේ රට පුරා පැතිර ගියේ ප්‍රේම දඩයම ටෙලි වෘත්තාන්තයෙන් පසු අමතකව ගොස් තිබූ "නාග මාණික්‍ය" කතාව නැවැත කරළියට එක්කරමිනි. මේ කතාව පසුගියදා පුවත්පත්වල කෙටියෙන් පළවූ විට මේ පිළිබඳ තොරතුරු විමසූ පිරිස බොහෝමයක් සිටියහ.
මා ලක්මාල් සොයා ගියේ මේ නාග මාණික්‍යයේ කතාව මුල සිට දැනගැනීමේ අටියෙනි. ලක්මාල් මට මුලින්ම හමුවූයේ මහමඟදීයි. පාරේ මේවා කතා කරන්න බැහැ. ගෙදරටම යමු. ඒ ආරාධනයෙන් ලක්මාල් පසුපස වැටුණු මා හට විනාඩි කීපයකින් පසු ලක්මාල්ගේ නිවෙසට පැමිණීමට හැකිවිණි. ඉතා ප්‍රසන්න වටපිටාවක තිබූ ලක්මාල්ගේ නිවහන ඉතා කුඩා ප්‍රමාණයේ එකක් විණි. නිවෙස දුටු සැණින් ලක්මාල්ගේ කටුක ජීවිතය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීමටද මට හැකි විය.
"ඉතින් කොහොමද ලක්මාල්ට මේ දේ ලැබුණේ...?"
මම ලක්මාල්ගේ වත දෙස කෙළින් බලා ප්‍රශ්න කළෙමි.
"ඒක ටිකක් දිග කතාවක්"
මට ඉදිරියෙන් තිබූ අසුනේ අසුන් ගත් ලක්මාල් පැවැසීය.
"කමක් නැහැ මට කෙටියෙන් කියන්නකෝ"
මේ කතාවේ අග මුල දැන ගන්නා තෙක් මට ඉවසුමක් නොමැති බව ලක්මාල්ට වැටහුණු බවක් පෙනිණි.  "මේ සිදුවීම වෙන්නේ මීට මාස තුනකට විතර කලින්. මම උදේ මිදුල අතුගාමින් හිටියා. මම දැක්කා ජිල් බෝලයකට වඩා ටිකක් කුඩා බෝලයක්. මම මේක අහුල ගත්තා. ඒ අහුලාගෙන හොඳට බැලුවා මොකද්ද කියලා. නමුත් හිතාගන්න බැරි වුණා මොකද්ද කියලා. මම මේක පෙන්නලා දරුවන්ගෙනුත් ඇහුවා මේක මොකද්ද කියලා. මම හිතුවේ ඒ අය සෙල්ලම් කළ එකක් කියලා. ඒ දෙන්නා කිව්වා අපි මේ වගේ එකකින් සෙල්ලම් කළේ නැහැ කියලා. මම එතැනින් එහාට මේ ගැන හොයන්න ගියේ නැහැ.
මේක බුදුන් වඳින තැනින් තියල මම මගේ වැඩ කළා.
"ඉතින් ඊට පස්සේ කොහොමද මේක ගැන හොයලා බලන්නේ?"
නිහඬව සිටි ලක්මාල්ට මගෙන් තවත් පැනයකි.

"මේක ලැබිල මාසයක් විතර යන්නැති. එක දවසක් රෑ නින්දේදි මම හීනයක් දැක්කා. මේ හීනෙන් පස්සේ තමයි මම දැන ගත්තේ මට ලැබිලා තියෙන්නේ එසේ මෙසේ එකක් නෙමේ කියලා. මට හීනෙන් කිව්ව දේවල් මට කියන්න බැහැ.

කමක් නැහැ. ඊළඟට මොකද වුණේ?
"හීනෙ දැකලා දවස් තුනකට විතර පස්සේ මට හිතවත් පූජකයකු ළඟට ගිහින් මේ ගැන ඇහුවා. ඔහු කිව්වා මේක අරන් එන්න කියලා. නමුත් මම ඒ වැඩේට කැමැති වුණේ නැහැ.
මම කිව්වා ගේන්න බැහැ කියලා. ඊට පස්සේ මට එයාගේ තැනට එන්න කිව්වා. ඒ එද්දී එළකිරි කාලක්, සුදු හඳුන් කුඩු, කහ ටිකක් ගේන්න කිව්වා. පස්සේ ඒවා දාලා මතුරලා දුන්න ගෙදර ගිහින් කිරි විදුරුවට මේ "ගල" දාලා බලන්න කියලා. පස්සේ කිරි වීදුරුවට මොකද වෙන්නේ කියලා බලන්නත් කිව්වා. මේ ගල දැම්මා විතරයි කිරි වීදුරුව නිල් පාට වුණා. ඒක දැකලා මට හීන් දාඩිය දැම්මා.
ලක්මාල්ගේ නිහැ¾ඩියාව හා මුහුණෙන් දිස්වූ පෙනුම අනුව එදා මොහු ලැබූ අත්දැකීම මට හිතා ගැනීමට හැකිවිණි.

"මේ සිදුවීමෙන් පස්සේ මට ලැබී තියෙන්නේ නාග මාණික්‍යයක් කියන එක මට පැහැදිලි වුණා. මේ නිසා මේකට පුද සත්කාර කරන්නත් මම පටන් ගත්තා. ඒ වගේම මේ නාග මාණික්‍යය කොහොම හරි විකුණන්න තමයි මම උත්සාහ කළේ. වෙද මහත්වරු කීප දෙනෙක් එක්කන් ඇවිල්ලා පෙන්නුවා. ඒ හැම කෙනාම මේක නාග මාණික්‍යයක් කියලා කිව්වා. ඒ අය මේක නාග මාණික්‍යයක් ද කියලා බලන්න නොයෙකුත් දේ කළා. මල් පොහොට්ටු තිබ්බා, දෙළුම් ඇට තියලා බලන් හිටියා යුෂ උරා ගන්නවද කියලා.
දෙළුම් ඇට තිබ්බම නාග මාණික්‍යයේ පැහැය වෙනස් වෙලා ලස්සන නිලක් නිකුත් වුණා. ඒ වගේම දෙළුම් ඇට වේළිලා තිබුණා. ඒ විතරක් නෙවෙයි ඉන්දියාවෙන් ඉඳන් මේක ඇත්තම නාග මාණික්‍යයක්ද කියලා බලන්න එක එක දේ කළා. ඒ ඔක්කොම හරි ගියා. මම දවසක් මේ ගල ඉර එළියට ඇල්ලුවා නිලට තිබූ ගල කහ පැහැයට හැරිලා රන් පැහැයක් දිස් වෙන්න ගත්තා. පුළුන් කෑල්ලටත් මේ දිස්නේ වැටුණා."

"මේ නාග මාණික්‍යය ලැබෙන්න මාස කීපයකට පෙර මළ ගෙදරක යන්න ගිහින් මගේ අත කැඩුණා. මම කරපු ව්‍යාපාර කටයුතු සියල්ල ඇන හිටියා. කොටින්ම දරු දෙන්නටයි අපි දෙන්නටයි කෑම පවා ගැටලුවක් වෙලා තිබුණේ. නමුත් මේ නාග මාණික්‍යය ලැබුණට පස්සේ ක්‍රම ක්‍රමයෙන් ඒ තත්ත්වය නැතිවෙලා අපේ ගෙදරට කිරි උතුරන්න පටන් ගත්තා.
නමුත් මගේ වැඩි තණ්හාව තමයි මේ සියලු දේ කළේ. මම මේ නාග මාණික්‍යය විකුණන්න සැලසුම් කළා. මගේ මිතුරෙක් ඉන්නවා කොළඹ. එයා විවාහ වෙලා ඉන්නේ මේ ගමෙන්. දවසක් පොළේදී මට එයා හමුවුණා. ඒ හමුවුණාම මම කිව්වා මේ වගේ දෙයක් තියෙනවා විකුණලා දෙන්න කියලා. එයත් ඇවිල්ල බැලුවා. එයත් තහවුරු කළා මේක නාග මාණික්‍යයක් කියලා. එයා මාර්ගයෙන් කීප දෙනෙක්ම මේ මාණික්‍යය මිලදී ගන්න පැමිණියා. ඒ ආපු අය රුපියල් කෝටියේ සිට රුපියල් කෝටි තුන්සියය දක්වා මේ නාග මාණික්‍යයේ වටිනාකම තීරණය කළා. මේ අය ඇවිල්ලා ගිය දවස්වලම මට, පවුලේ අයට නොයෙකුත් ප්‍රශ්නවලට මුහුණ දෙන්න සිද්ධ වුණා. අසනීප වුණා. මේ වගේ එක දවසක කට්ටියක් ඇවිල්ලා බලලා ගිය දවසක නාග මාණික්‍යය මගේ අතින් බිමට වැටුණා. පැය දෙකකට විතර පස්සේ මම වෙනදා තියල තියන තැනම නාග මාණික්‍යය තිබුණා. මේ සිදුවීමෙනුත් මට යමක් අවබෝධ වුණා."

පසුගිය විසි වැනි දින ලක්මාල්ට නිසාම් නමැති අයකුගෙන් දුරකථන ඇමැතුමක් ලැබිණි. "හොඳ ගැනුම්කරුවෙක් මට හම්බ වුණා. මම ඔයාට කෝටි පහක් දෙන්නම්. වැඩේට කැමැතිද"? මේ දුරකථනය ඇමැතුමෙන් කියවුණේ එයයි. වැඩේට කැමැති නම් ඉක්මනින් කියන්න. ලක්මාල්ට නිසාම් හඳුන්වා දුන්නේ තම ගම් ප්‍රදේශයේ මිතුරා වීමත් නිසාම් අවස්ථා කීපයකදීම තම නිවෙසට පැමිණ මේ නාග මාණික්‍යය පරීක්ෂා කර විකිණීම සඳහා උත්සාහ කර තිබීමත් මේ යන එන අතරතුර ලක්මාල්ට සුළු වශයෙන් උදවු පදවු කර තිබීමත් හේතුවෙන් ලක්මාල්ට නිසාම් පිළිබඳ විශ්වාසයක් ගොඩනැඟී තිබිණි.

"කෝටි තුන්සීයක් වෙනවා කිව්වා. කෝටි පනහක් වෙනවා කිව්වා. හැබැයි මෙච්චර ගාණකට මේක විකුණන්න බැරි වෙයි. තියාගෙන ඉන්න එකත් අමාරුයි. දීලා දානවා නිකම් හිටිය මට කෝටි පහක් ලැබෙනවා නේ. ඒ ලක්මාල් තනියම ගත් තීරණයයි. විනාඩි කීපයක් ඇතුළත ලක්මාල් වෙතින් ලැබුණු දුරකථන පණිවුඩය නිසාම්ගේ සතුටට හේතු විණි. මම ඔයාට කෝටි පහක් දෙනවා. මේ එන අයත් එක්ක ඔයාට කතාවක් නැහැ. රෑ 12ට තමයිලු මේක බලන්න ඕනෑ. ඒ නිසා අපි කොළඹින් පිටත් වෙන්නේ අටට විතර, වැඩේ හරිනේ. නිසාම් ලක්මාල්ට කතා කිරීමට හෝ ඉඩක් නොතබා දුරකතනය විසන්ධි කළේ රෑ වීම හේතුවෙන් ලක්මාල් අකැමැති වේදෝ දැයි සිතාය.
ලක්මාල් නිසාම්ට පොරොන්දුවක් වුවත් ලක්මාල්ගේ සිත දෙගිඩියාවෙන් පිරිණි. ලක්මාල් තනියම කල්පනා කළ අතර එහෙත් නිසාම්ට පිටුපෑමට ලක්මාල්ට සිත නොදිණි.

"මම නිසාම්ට එන්න කිව්වට මට හිතුණෙම එන්න එපා කියන්න. ඒ වුණත් මට ඒක කියාගන්න විදිහක් තිබුණේ නැහැ. මම බැරි තැන කෝල් එකක් අරගෙන ඇහුව කීදෙනෙක් එනවද? හොඳට දන්න හඳුනන අයද එන්නේ කියලා. නිසාම් කිව්වා, මම දන්නවා. මම අයිඩෙන්ටිත් බැලුවා කියලා. ඒ වෙලාවේ රෑ 11ට විතර ඇති මේ අයව ආපහු හරවලා යවන්නම කියලා තමයි මගේ හිත කිව්වේ. නමුත් ඒ අයට ආපහු යන්න කිව්වොත් නිසාම්ට ගැටලුවක් වෙයි කියලා එන්න කිව්වා. හරියටම රෑ 12ට කාර් එකක් ඇවිල්ල ගේ ඉස්සරහා නැවැත්තුවා. ඒකෙ හතර දෙනෙක් හිටියා. මේ අය ගේ ඇතුළට ඇවිල්ලා නාග මාණික්‍යය බැලුවා. වෙන අය අතට ගන්නවා. හරවලා බලනවා. මේ අය එහෙම කළේ නැහැ. ටෝච් එක ගහල බැලුවා. හරි කිව්වා ගියා. ඒ යද්දී කියාගෙන ගියේ හෙට උදේ මාණික්‍යය ගන්න එනවා කියලයි. මුලින් ඇහුව උදේ වෙනකම් ගෙදර ඉන්න පුළුවන්ද කියලා. මම කිව්වා ඒක කරන්න බැහැ කියලා. මේ අය ටික වේලාවක් මෙතැන රැඳෙන්න උත්සාහ කරන බවක් පෙනුණා. නමුත් නිසාම් බලෙන්ම කට්ටියව එක්කන් ගියා. මේ අය ගියත් මට ලොකු සැකයක් තිබුණා. ඒ නිසා මම දෙයින්ට බුදුන්ට කියලා ගේට්ටුවටත් ඉබ්බා දාලා පැය බාගයක් යන්න ඉස්සරලා කාර් එක ආයේ ආවා. මම දැනගත්තා මොකක් හරි ගැටලුවක් කියලා. නිසාම්, ලක්මාල් කියලා හයියෙන් කතා කළා. ඒ කතා කරලා කිව්වා ඉස්සෙල්ලා බැලුවේ ගැනුම්කරුවගේ මල්ලි. දැන් තමයි නියම ගැනුම්කරුවා ආවේ කියලා. මම කිව්වා කරන්න දෙයක් නැහැ අයිතිකාරයා "ගල" අරන් ගියා කියලා. මෙච්චර ඉක්මනට එහෙම වුණේ කොහොමද කියලා ඇහුවා. ඒ අය කිව්වා අයිතිකාරයට කෝල් කරන්න ගල අරන් එන්න කියන්න කියලා. මම වැඩ නොකරන නොම්මරයකට කතා කළා. ඒක වැඩ කළේ නැහැ. පස්සේ ඒ අය යන්න ගියා."

මේ සිදුවීම වුණේ 21 වැනිදා අලුයම වෙන්න. දවල් මට නිසාම් කතා කළා. හයියෙන් හයියෙන් තමයි කතා කළේ. කිව්වා මල්ලි ඉක්මනට ගල හංගපන් මට වැරැදුණා කියලා. මම ඇහුවා මොකද වුණේ කියලා. ඊට පස්සේ කිව්වා මම දන්නේ නැතිව පාතාලේ ටීම් එකකුයි පොලිසියේ ටීම් එකකුයි දෙකක් ඊයේ ඇවිල්ල තිබුණා. පස්සේ ඒ අය මට හොඳටම ගැහුවා. ගහලා ගහලා පිස්තෝලයක් තියාගෙන තමයි ගෙදරට එක්කන් ආවේ. හොඳ වෙලාවට ඔයා "ගල" නැහැ කිව්වේ කියලා. මම එතකොට ඇහුවා කොහොමද පොලිසියේ අය කියලා කියන්නේ කියලා. එතකොට නිසාම් කිව්වා. හතර දෙනෙක් පොලිස් යුනිෆෝම් ඇඳගෙන හිටියේ. ඒ අය අත පිස්තෝල හතරක් හා මාංචු කුට්ටම් හතරක් තිබුණා කියලා. මම මාදම්පේ පොලිසියට ගිහින් පැමිණිල්ලක් දානවා කියලත් කිව්වා. මට හීන් දාඩිය දැම්ම මොකද මම වරදක් කරලා නැතත් පොලිසිය මට ගේමක් දෙයි කියලා හිතුවා. මාදම්පේ පොලිසිය එදාම මගේ ගෙදරට ආවා. ඇවිල්ල ප්‍රශ්න කළා. ඒ අයට අවබෝධ වුණා මම වැරැද්දක් කරලා නැහැ කියලා. ඒ නිසා යන්න ගියා. පසුදා මම නාග මාණික්‍යය අරගෙන මාදම්පේ පොලිසියට ගිහින් ඒක පොලිසියේ මහත්වරුන්ට පෙන්නුවා.

මම මේ අවස්ථා දෙකෙන්ම බේරුණා. මේ "ගලේ" තියන හාස්කම් නිසයි. නැත්නම් පිස්තෝල අරන් ඇවිල්ල මේ වගේ වැඩකට නිකම් යන්න ලැබෙනවද? ඒ වගේම පොලිසිය මාව අත හරිනවද?

ලක්මාල් මේ සියලු සිදුවීම් තනිව දරාගෙන තිබෙන අතර දරුවන් හෝ බිරිය මේ පිළිබඳ දැනුවත් කර නොමැත. මේ හේතුවෙන් දැඩි පීඩනයක සිට ඇති ලක්මාල්ට නින්ද යෑම පවා සිදුව නොමැත. ලක්මාල් එය විස්තර කළේ මෙසේය.

"මට හිතට ලොකු බයක් දැනුණා. මොකද මම කරන්න ගියේ වැරදි දෙයක් කියලා. මේ වගේ දේවල් අන්සතු කිරීම හොඳ නැහැ කියල මුලින්මත් මගේ පූජකතුමා මට කියලා තිබුණා. මට මතක විදියට 24 වැනිදා මම තීරණයක් ගත්තා ආයේ කිසි දවසක මේක විකුණන්න උත්සාහ කරන්නේ නැහැ කියලා. නාග මාණික්‍යය දෙවියන් ඉදිරියේ තියල පොරොන්දුවකුත් වුණා. එදා රෑ තමයි මට දවස් ගණනකට පස්සේ හොඳට නින්ද ගියේ. එදා රෑ මම හීනෙන් දැක්කා භයානක හීනයක් ඒක ගොඩක් විස්තර කරන්න බැහැ.
මේක මගේ ළඟ තවදුරටත් තියා ගත්තොත් මගේ දරුවන්ට හොඳ නැහැ කියල තමයි ඒ හීනෙන් කිව්වේ. ඒ නිසා පසුදාම මා මේ නාග මාණික්‍යය හීනෙන් කියපු තැනට පූජා කළා. මම පෙරේදා එතැනට ගිහින් බැලුවා මේක තියනවද කියලා. නමුත් එතැන තිබුණේ නැහැ. මම හිතන්නේ මට දෙවියෝ දුන්න දෙයින් මම ප්‍රයෝජනයක් ගත්තේ නැහැ කියලයි.

මාදම්පේ පොලිසියට ලැබුණු පැමිණිල්ල මත මේ වනවිට එක් අයකු සැකපිට අත්අඩංගුවට ගෙන ඇත. තවත් හයදෙනකු හා වාහන, ගිනි අවි හතරක්, මාංචු කුට්ටම් හතරක් හා කොල්ලකන ලද මුදල් ඇතුළු ජංගම දුරකථනද අත්අඩංගුවට ගැනීමට නියමිතව ඇත. හලාවත සහකාර පොලිස් අධිකාරි කීර්ති බණ්ඩාර මහතාගේ උපදෙස් පරිදි මාදම්පේ පොලිස් ස්ථානාධිපති පොලිස් පරීක්ෂක වසන්ත කුමාර මහතා ප්‍රධාන පොලිස් කණ්ඩයමක් මඟින් මේ පිළිබඳ වැඩිදුර පරීක්ෂණ සිදු කෙරේ.
හලාවත ප්‍රසාද් පූර්ණමාල්
mawbima.lk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
උපුටා ගැනීම් සහිතයි .... දයාබර පාථක සහෘදයිනි ඔබ මෙම වෙබ් අඩවිය හා පළකෙරෙන ළිපි පිළිඹඳව සෑහීමකට පත්වේනම්  like කිරීමෙන් හා share කිරීමෙන් මිතුරන් අතරේ බෙදාහැරීමට කාරුණික වන්න...ඔබගේ වටිනා අදහස් දැක්වීමද (''Comment'') අගය කොට සළකමි...ස්තුතියි....
අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya 

No comments:

Post a Comment