Tuesday, September 13, 2016

වසර 5000ක් පැරණි යානා තුනක් කුරුල්ලන්ගල කන්දේ..(kurullangala rawana අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya හෙල පුරාණය, රාවණා නොවිසඳුණු අබිරහස් novisadunu abirahas unsolved mysteries )



රටපුරාම මහත් ආන්දෝලනාත්මක සිදුවීමක් සම්බන්ධ පුවතක් මැවෙන්නේ ඉකුත් 29දාය. ඒ වසර දහස් ගණනක් සිහිමූර්ඡාව සිටිනවා යැයි කියන මහා බලයක් තිබුණා යැයි ඉතිහාසයේ කියැවෙන දඬු මොනරයක් තනා අහසින් ගිය වීර වික්‍රමාන්විත රජකු වූ රාවණා රජුගේ ශරීරයට ප්‍රාණය දෙන්නට ගිය ඉෂාරා ලක්ෂාණි නම් කාන්තාවක් සම්බන්ධයෙනි.
කන වැකුණු ආරංචියෙන් ඇල්ල කරඳගොල්ල 10 කණුව ප්‍රදේශයට දහස් ගණනින් පිරිස් ඇදෙන්නට පටන්ගන්නේ මේ අරුම පුදුම සිද්ධිය සියැසින් දැක බලා ගැනීමේ අරමුණිනි. මෙම ගමනට මඟ පෙන්වන්නේ වසර 16ක කාලයක සිට රාවණා ගුහාවට ආගිය සංචාරක මඟ පෙන්වන්නකු වන කරඳගොල්ල 10 කණුව ප්‍රදේශයේම පදිංචි ආර්.එම්. මෙත්තානන්ද නම් තරුණයෙකි. ඔහු මේ ගමනට හවුල්කාරයකු වන්නේ රාවණා පරපුරේ ලේ නෑයකු යැයි කියන ලක්ෂාණි නිසාය. රාවණා ගුහාව සොයාගත් ඒ තරුණයා පිළිබඳ කතාවයි මේ.
• ඔබ කවුද?
මම නමින් මෙත්තානන්ද. විවාහකයි. දරුවන් තුන්දෙනෙක් ඉන්නවා.
• වයස කීයද?
අවුරුදු 38යි.
•මොනවද කරන්නේ?
රස්සාවක් හැටියට සංචාරක මඟපෙන්වන්නෙක්.
•කොච්චර කාලයක ඉඳලද?
දැන් අවුරුදු 15 - 16ක් වෙනවා.
• රාවණා ගුහාව හොයාගත්තේ ඔබ කියනවා?
ඔව්. හැබැයි මම විතරක් තනියම නෙවෙයි.
• වෙන කවුද?
අපි තුන්දෙනයි. එක්කෙනෙක් අජන්ත එදිරිසිංහ එයා ජීවතුන් අතර නෑ. රාවණා දිය ඇල්ලෙන් වැටිලා මැරුණා. අනෙක් කෙනා නයන සම්පත්. අපි ටික තමයි මේ හැම දෙයක්ම හොයාගත්තේ. ඒ දවස්වල අපි විනෝදෙට කරන්නේ ඇවිදින එක. මේ පැත්තේ තියෙන හැම ගහක් ගලක් ගාණේ අපි දන්නවා. හැම කන්දකම නැඟලා තියෙනවා.
දැනට වුණත් මේ ගමේ තවමත් හෙළිදරව් නොවුණු ස්ථාන රැසක් තියෙනවා. ඔය මාධ්‍යවලින් එළියට ආවේ දෙක තුනක් විතරයි.
• ඇයි ඔබ ඒ පිළිබඳ හෙළිදරව් නොකරන්නේ?
කියලා වැඩක් නෑ. කුරුල්ලන්ගල අපි හොයාගත්තේ 2000 අවුරුද්දේ. මෙලෝ මිනිහෙක් ඒ කන්දේ ගල් පර්වතේට යන්නේ නෑ. ඒත් අපි ගියා. ගලේ ඇඳපු චිත්‍ර වගයක් විනාශ වෙමින් තියෙනවා අපි දැක්කා. වගකිවයුත්තන්ට කිව්වා, වැඩක් වුණේ නෑ, සංරක්‍ෂණයක් වුණෙත් නෑ. රාවණා ගුහාව, නිල්කැට පොකුණ මේවටත් ඒ ටිකමයි, විදේශික සංචාරකයෝ ඇවිල්ලා බලලා යනවා යන ගමන වෙනුවෙන් අපි කීයක් හරි හොයාගන්නවා. එච්චරයි. පුරා විද්‍යාවේ නිලධාරීන් කිව්වේ රාවණා ගුහාවේ කිසිම පුරාවිද්‍යාත්මක වටිනාකමක් නෑ කියලා. ඔන්න ඕකයි ඇත්ත.
• ඔබට ලක්ෂාණිව මුණගැහෙන්නේ කොහොමද?
කොහොමද කියලා මම දන්නේ නෑ. එයා මාව හොයාගෙන එනවා. මට රාවණා ගුහාවට යන්න ඕනේ කිව්වා. මම දිගින් දිගටම ප්‍රශ්න කළා. දවස් 15ක් විතර විවිධ තර්ක කරමින් විවිධ තැන් ගැන කියමින් මම එයාව පරීක්‍ෂා කළා. අවසානයට මට තේරුණා මෙයා මොනවා හරි දෙයක් කරන්න පුළුවන් කෙනෙක් කියලා.
• ඇයි ඔබ එහෙම කියන්නේ?
මම කුරුල්ලන්ගලට එක්කගෙන ගිය වෙලාවේ ඇය කිව්වා රාවණා රජ්ජුරුවන්ගේ බිරිය, පුතා, සහෝදරයෝ තව තව අය ඉන්නවා කිව්වා. ඒ විතරක් නෙවෙයි කුරුල්ලන්ගලට එහා පැත්තෙන් පයිනස් කෑල්ලේ ගල් තුනක් තියෙනවා එතැනින් උමඟයක් තියෙනවා කියලත් කිව්වා. මම නම් දන්නෙත් නෑ දැකලත් නෑ. ඒක නිසා පස්සේ ගමේ වෙද මහත්තයගෙන් මේ ගැන ඇහුවා. එතකොට වෙදමහත්තයා කිව්වා ඔව් මෙත්තා මමත් ඕක දැක්කා මමත් බැලුවා කියලා. ඉතින් බොරු නෙවෙයිනේ.
තවත් දෙයක්, මමත් මීට අවුරුදු තුන හතරකට කලින් ගෑනු ළමයෙක් දාලා අඳුනක් බැලුවා. ඒ වෙලාවේ මම කුරුල්ලන්ගලටයි නිල්දිය පොකුණටයි හනුමන්තා යැව්වා. ඒ වෙලාවෙත් මට හනුමා කිව්වේ රාවණා රජ්ජුරුවෝ ඒ උමඟේ ඉන්නවා කියලා. එතැනට යන්න පුළුවන් කියලා. කවුරුවත් මේ කතාව විශ්වාස කළේ නෑ. දැන් ඔය කතා මිනිස්සු ඇහුවට මම ඒ දවස්වල කියපුවා කවුරුවත් ඇහුවෙත් නෑ ගණන් ගත්තෙත් නෑ.


කුරුල්ලන්ගල
• කුරුල්ලන්ගල ගැන අඳුනෙන් බැලුවේ නැද්ද?
මොකද නැත්තේ. මම ඒකත් බැලුවා. දඬුමොනර තුනක් තිබුණා.
එකක් සවුත්තු වෙලා.‍ ෙදාර ළඟම තියෙන්නේ.
ඊළඟට නාගයෙක් ඉන්නවා. එතනින් එහාට හනුමට යන්න බෑ. පෙන්නුම් කරන්නේ නෑ.
• වෙන මොනවද අඳුනෙන් කිව්වේ?
ඒ දවස්වල උමාඔය ව්‍යාපෘතියේ උමඟ හාරනවා මීටර් 300යි ගිහිල්ලා තිබුණේ. අඳුනෙන් කිව්වා තව ටික දුරයි හාරන්නේ. මැෂින් එක කැඩෙනවා, මඩ වගුරක් එක්ක වතුර පාරක් හම්බ වෙනවා කියලා.
එතකොට ජර්මන් කට්ටියක් මැෂින් එක වැඩ කළේ. ඒ අය මැෂින් එක දාලා ගියා. ඉලෙක්ටි්‍රෂියන් කොම්පැනියේ අය හිටියේ එතකොට අපේ ගෙදර. ඒ අයට මම කිව්වා තව මීටර් 50ක්වත් යන්න බෑ මැෂින් එක කැඩෙනවා කියලා. ඒ වගේම ඒ දේ සිද්ධ වුණා. කුරුල්ලන්ගල ඒ තරම් ප්‍රබලයි. අඳුනත් බොරු කියලා කියන්න බෑ.
• ඒ අඳුන බලපු ළමයා කොහෙද ඉන්නේ?
ගාල්ල පැත්තේ ළමයෙක්. දරුවෝ දෙන්නෙක් හිටියා. තේ කඩයක් දාගෙන හිටියේ. අඳුන පේනවා කියලා කිව්වා මම බලමු කිව්වා. ඒ වෙලාවේ එයත් කිව්වා මට පුළුවන් රාවණා නැඟිටවන්න කියලා. ඒ කියලා සතියක් දෙකක් ගියේ නෑ එයාට දරුවෙක් ලැබෙන්න ඉන්නවා කියලා දැනගන්න ලැබුණා. හිතාගන්න බෑ. සමහර විට රාවණා රජ්ජුරුවො ගැන කතා කරපු බලපු නිසාද දන්නේ නෑ. මොකක්හරි බලවේගයකින් වුණා කියලයි හිතෙන්නේ. ඔය වගේ පුදුම සිද්ධි මාලාවක් වුණා.

• මේ දෙන්නාම රාවණා ගැන කියපුවා හරිද
එක දෙයක් ඇරෙන්න අනෙක් ඒවා හරි. නහය, ඇස්, ශරීරය, ඉන්න ස්වරූපය. නමුත් ගාල්ලේ ළමයා කිව්වේ රාවණාට වැදිලා තියෙන්නේ ඊතලයක් කියලා. මොරටුවේ
ළමයා කියන්නේ විෂ්ණු සැරය කියලා. ඇහැක් වගේ දෙයක් අතේ තියෙනවා කියලා. වෙනස ඒක විතරයි. මෙයාට බලයක් තියෙන නිසා මෙයාට ඇත්ත කිව්වද, අරයට බලයක් නැති නිසා හනුමන්තා බොරුවක් කළා ද දන්නේ නෑ. හැබැයි මට කාලයක් ඉඳලා හිතිලා තිබුණා රාවණා ඇති කියලා. ජීවිතේට ආසයිනේ. පොඩි දරුවෝ දෙන්නෙක් හිටියා. ඒක නිසා අදහස අතහැරලා තිබුණා. අවුරුදු 55ක් විතර වුණාම තනියෙන් හරි යනවා කියලා හිතාගෙන හිටියා. මේ වැඩේට සහයෝගය දෙන්න මටත් අවස්ථාවක් ආවා. නමුත් ඒ ගමන යන්න බැරිවුණා. බැන්දට පස්සේ ඒ ගමන් බිමන් ටිකක් අඩු කළා.
• රාවණා ගැන ලක්ෂාණි මොනවද කිව්වේ?
මම දීර්ඝ වශයෙන් එයාගෙන් ප්‍රශ්න ඇහුවා. රාවණා නැඟිට්ටම කොහෙද ඉන්නේ මොනවද කරන්නේ කියලා. ඒ ළමයා කිව්වා සීතාඑළිය තමයි එයාගේ බලකොටුව. එහේ තමයි එයාගේ බලකොටුව නැවත හදාගන්නේ කියලා.
ටික කාලයයි පාලනය කරන්නේ ඊට පස්සේ දිව්‍යලෝකෙට යනවා කියලා කිව්වා. 2022 වෙනකොට බුදු කෙනෙක් පහළ වෙනවා කියලා කිව්වා. මේ කතාව කිව්වේ ගමේ අයට. මාධ්‍යට කිව්වේ නෑ. රාවණා රජු නැඟිටින කාලෙක නැඟිට්ටොත් මහා විනාශයක් එක්කයි නැඟිටින්නේ. ඒක නිසා තමයි මෙහෙම නැඟිට්ටවන්න විෂ්ණු දෙවියන් මේ ළමයට කියලා තියෙන්නේ. මේ දේ ඇත්තටම කරලා පෙන්නුවොත් සත්‍යයයි කියලා හැමෝටම පෙනෙයි. ඒ දේ කරන්න ඉඩදෙන්න ඕනෙ. මුළු ලෝකෙටම සෙතක් වෙනවා මේ දේ කළොත්.
• අදෘශ්‍යමාන දේවල් නම් කොච්චර තියෙනවද යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ගුරුකම් හරියට කරන අය කොච්චර ඉන්නවද?
තව ටික දවසයි තියෙන්නේ. හරියටම ගත්තොත් සතියයි. අප්‍රේල් මාසේ 13දා ට කලින් මේ දේ කරන්න ඕනේ. අපෙත් මොනවාහරි සම්බන්ධයක් ඇති. දැන් ඔය කියනවනේ. සමහර විට ඇත්තක් වෙන්න පුළුවන්. මොකද මගේ එක අයියා කෙනෙක් ප්‍රින්සිපල් කෙනෙක්. තව අයියා කෙනෙක් කච්චේරියේ. අනෙක් මල්ලි ඒ.ජී. ඔපිස් එකේ. මමත් කොමස් කළා. කැම්පස් යන්න බැරිවුණා. ඒත් අන්තිමට කැලේටමයි යැව්වේ. මොකක් හරි සම්බන්ධයක් ඇති. ඒකයි, ලේවල මොකක්හරි තියෙන්න ඇති.
• රාවණා ගුහාවට ගිය ගමන කොහොමද?
මම ඔය ගමනට දවස් තුනකට කලින් කැම්පස් එකේ ළමයි 21ක් අරගෙන ගුහාවට ගියා. මට නම් අමුතු දෙයක් දැනුණේ නෑ. සිද්ධ වුණෙත් නෑ. ඒත් මාලිමාවක් අරගෙන දිශාව හොයාගෙන යන්න ඕන ගමනක් අර ළමයා මොකුත් නැතිව හරියට පාර දන්නවා වගේ අරගෙන ගියා. අපි අන්තිමට එළියට ආවේ අපි මීට මාස හත අටකට විතර කලින් පාදපු ගුහා කටකින්. හැබැයි මම එතැනට යනකම් දැනගෙන හිටියේ නෑ එතැනින් අපි ඇතුළට බැහැපු උමඟේ කට හා සම්බන්ධයි කියලා.
• ඇයි ඔබ එහෙම කියන්නේ?
සමහරු මැරෙන්න කලින් කියනවා අඟවනවා ඒත් අපිට හිතාගන්න බෑ. මැරුණම තමයි මතක් වෙන්නේ මෙයා කිව්වා නේද කියලා. මගේ යාළුවෙක් හිටියා අජන්ත කියලා. එයා මේ ගුහාවෙත් ගියා. අපි කුඹුරේ වපුර වපුර හිටියා. 10ට විතර කිව්වා මෙත්තා මම යන්න ඕනේ කිව්වා. කවදාවත් වැඩකට ආවොත් ඉවර කරලා මිසක් යන්නේ නෑ. ආයෙත් කිව්වා මම මේ කුඹුරේ වපුරන්න ආවට කපන්න එන්නේ නෑ කියලා. මම කිව්වා පිස්සුද බං උඹ නැතුව කොහොමත් ගොයම් කපන්න බෑ. මට තනියෙන් බැරි නිසා කියලා. ලොකු තාත්තට විහිළු කරලා අම්මවත් බලාගන්න කියලා. ඒ ගමන් ක්‍ෂණිකවම ගෙදර ගියා.
යාළුවෝ දෙන්නෙක් ඇවිල්ලා හිටියා නුවරින්. එයාලා එක්ක රාවණා ඇල්ලේ ගිහින් තිබුණා. ඒ ගිහින් නිතර යන අඩි දෙක තුනක තැනකින් ලිස්සලා වැටිලා මැරුණා. එහෙම ගොඩාක් සිදුවීම් තියෙනවා. එහෙම තැන්, සිද්ධි අති විශාල ප්‍රමාණයක් තියෙනව. මම අනන්ත වාරයක් කිව්වා මේ කරඳගොල්ලේ තමයි රාවණා රජ්ජුරුවෝ ඉන්නේ කියලා. කවුරුවත් විශ්වාස කළේ නෑ. ඒ දේ දැන් සත්‍යයක් වෙලා තියෙනවා මටත් හිතෙනවා මම සිය දහස් වාරයක් ගුහාවල රිංගලා තියෙනවා. ලේ බිඳක්වත් හෙල්ලිලා නෑ, හීරීමක් වෙලා නෑ. නමුත් පස්සේ පස්සෙ එක එක අය විවිධ කතා කියනකොට ගමේ අයත් විශ්වාස කරන්න පටන්ගත්තා.
• හෙට දවසේ මොකද වෙන්නේ?
ඒ ළමයට විෂ්ණු දෙවියො අලුත් උමඟක් පෙන්නුම් කරලා තියෙනවා. එතැන ඉඳලා මීටර් 700ක් විතර දුරකින් තමයි රාවණා ඉන්නවා කියන්නේ. ඒක තියෙන්නේ තේ වත්තක් මැද. මම ඒ ගැන හෙව්වා. කතාව ඇත්ත. හැබැයි ඒකේ රාවණා කාලේ දමපු අගුළු තියෙනවලු. ඔය උමඟ ගැන දන්න සීයා කෙනෙක් කිව්වා උමඟට බල්ලෙක් යවලා තියෙනවා. පස්සේ බල්ලගෙන් ඇවිල්ලා තියෙන්නේ උඩ කොටස විතරයි කියලා. මේ වැඩේ අපිට කරන්න පුළුවන් වුණොත් පිටරටින් පවා අපේ රටට කීර්තිය ප්‍රශංසාව ගෞරවය ලැබෙනවා. ඒකට රාජ්‍ය මැදිහත් වීම, අනුග්‍රහය ලබාදී හෝ මේ සිහිමූර්ඡා වූ රාවණා රජුන් ගොඩගත යුතුයි. ලක්ෂාණි නැවැත යන්න කතා කළොත් අපි යනවා.
සටහන - වැල්ලවාය ජී.අයි. රොෂාන්  Mawbima,
උපුටා ගැනීම් සහිතයි ....ප්‍රිය මිතුරු මිතුරියනි ඔබ මෙම වෙබ් අඩවිය හා පළකෙරෙන ළිපි පිළිඹඳව සෑහීමකට පත්වේනම්  like කිරීමෙන් හා share කිරීමෙන් මිතුරන් අතරේ බෙදාහැරීමට කාරුණික වන්න...ඔබගේ වටිනා අදහස් දැක්වීමද (''Comment'') අගය කොට සළකමි...ස්තුතියි....
අබිරහස් අඩවිය - Abirahas Adawiya 

9 comments:

  1. pattai bro.apita thawa Rawana rajjuruwo gana katha ona..aluth news ona

    ReplyDelete
  2. Oyata me wistharaya lebune kohomada

    ReplyDelete
  3. kathawa piligannawa eth 2022 nam budu kenk phala wenne naha...ekata eka ga naha

    ReplyDelete
  4. Wde nm superb....ona support ekak illnna dennm..

    ReplyDelete
  5. Niyamai bro !
    Keep posting :)

    ReplyDelete
  6. ඔබට ගොඩක් ස්තූතියි. මේ විදියට හෙළිදරව්වක් කළාට. මාධ්‍ය මගින් මේ විදියට ඉදිරිපත් කිරීම් කරන්නේ නෑ. ඉදිරියටත් අවශ්‍යයි... බලාන ඉන්නවා. මහාචාර්ය මිරැන්ඩෝ ඔබේසේකර මහතා පවුලේ සමීප හිතවතෙක්, අවැසි නම් සම්බන්ධ කළ හැකියි. අමතන්න 077 6460060 -
    මා මෙම සටහන මිරැන්ඩෝ මහතාට පෙන්නුවාට කමක් නැද්ද?

    ReplyDelete